Yumuşak Damak Deformiteleri

Vücudumuzda öncelik ile yumuşak dokuyu tanımlarsak adında da anlaşılacağı gibi dokunduğumuz zaman şekli değişen ve daha sonra tekrar eski halini alması ile normale dönen dokularımıza dendiğini hepimiz biliyoruz. Vücudumuzun her yerinde bulunan kasların de bu dokular ile aynı sınıfa girdiğini belirtmek gerekir tabi ki sağlıklı bir vücudun yumuşak doku yapısı kişilere göre vücut yapısına göre değişmektedir bu neden ile herkeste aynı olması söz konusu değildir kişilere değişiklik göstermekte olsa da genelde görevlerinin aynı olduğunu hatırlatmak isteriz.

Yumuşak dokulardan bilindiği gibi yutaklarda yani ağız içerisinde de bulunduğunu hatırlatmak isteriz bu dokular içerisinde bazen farklı sorunların ortaya çıkma durumları söz konu olabilmektedir yumuşak damak deformitesi gibi tanı konulması ve tedavi sürecinin erken başlanması olumlu sonuçların alınması için oldukça önem taşımakta olduğunu belirtelim.

Sizlere yumuşak damak deformitesinin ne olduğunu ve tedavisini kısaca aktarmaya çalışacağız öncelik ile damakta çoğunlukta yeni doğmuş bebeklerde görülmesi ile bilinmektedir bazen de yaşanan kazalar ve travmalar sonucu ortaya çıkma ihtimalinin de olduğunu belirtmek isteriz.

Yumuşak damak deformitelerinin kendiliğinden geçmesinin söz konusu olmadığını belirtmek isteriz ilerleyen yaşlarda sadece bu alanın daralması söz konusu olabilmektedir mümkün oldukça doktor kontrolünde uygulanacak olan tedavi süreçlerinin göz ardı edilmemesi gerekir. Kişinin normal hayatını yaşamasında konuşma, duyma, yemek ihtiyaçlarını normal karşılayabilmesinde sıkıntılar ile karşı karşıya kalacağını unutmamak gerekir

– 1 – En fazla yeni doğan bebeklerin anne karnında gelişimlerinin tam olarak oluşmaması sonucu ortaya çıkması ile bilinmektedir bazı durumlarda daha önce belirttiğimiz gibi bazen kullanılan ilaçların da bebek gelişiminde etkisi olduğu gibi genetik olarak da yumuşak damak deformitelerinin ortaya çıkması söz konu olmakta. Doğum sonrası yapılan muayenelerde bu gibi durumların daha kolay teşhis edilmesi söz konusu olabilmektedir.

– 2 – Genelde genetik olduğu söylenmesine rağmen bazen hamilelik sırasında tam beslenmeme zor bir hamilelik yaşanması bezen de kullanılan ilaçların etkisi olma ihtimali gibi sorunlarında etkisi olduğu bilinmektedir. Bazen bütün bunların dışında da karşımıza çıkma ihtimallerini de göz önüne almak gerekir.

– 3 –  Yeni doğan bebeklerde ilk ayların çok önemli olduğunu hatırlatmak gerekir bazen yumuşak damak deformitelerinin oluşmasına neden olacak sıkıntıların ortaya çıkması söz konusu olabilmektedir bu neden ile il 4-5 ay oldukça dikkatli olmak gerektiğini belirtelim.

– 4 –  Yumuşak damak deformitelerinde bilindiği gibi işitmeye ve bazen de konuşmada sorunların yaşanmasına neden olabilmektedir bu neden ile doğum sonrası fark edilmesi halinde uygulanacak tedavilerin yöntemine en iyi karar o anki durumun yapısına göre doktorların vereceği kararlardır.

– 5 –  Mümkün oldukça doktorların tavsiyeleri doğrultusunda hareket etmek daha sağlıklı sonuçların alınmasına neden olacaktır çünkü sadece plastik cerrahi ile sorunun çözülmeyeceği için uzun dönemler tedavisinin bakımı ve devamı gerektiğini göz ardı etmemek gerekir.

– 6 –  Ayrık olan damağın birleştirilme işlemi olarak düşünürsek oldukça dikkat isteyen ve bu ameliyatı yapacak doktorun yani plastik cerrahinin bu tarz işlemlerde yetenekli olması önem taşımaktadır ve cerrahi müdahale sonrası devam edecek olan tedavinin de mümkün oldukça dikkat edilmesi de önem taşımaktadır.

– 7 –  Bazı bebeklerde aynı zamanda dudak yarığı da aynı anda bulunması halinde öncelik ile dudak yarığına tedavi yapılır daha sonra da yumuşak damak deformitesi için gerekli işlemlerin yapıldığını hatırlatmak da fayda vardır.

Bazen küçük yaşta çocuklarda bazen de 17 – 18 yaşlarında uygulanmasına karar verilen cerrahi müdahalelere yumuşak damak deformitelerin yapısına göre doktorların karar vereceğini belirtmek gerekir. Tabi ki küçük bebeklerde daha kolay olduğu söylense de bir süre beslenme sıkıntısı yaşayacağı için damar yolu ile beslenme ve ağrıların olması nedeni ile huzursuz, ateş ile zorlanacaklarını göz ardı etmemek gerekir.

Bütün bu süreçte uygun tedavilerin yapılması daha olumlu sonuçların ortaya çıkmasına neden olacaktır iyileşme sürecinde normal yaşamlarına dönen hastaların konuşmalarında düzelmeler veya bebeklerde seslerinin normalleşmesi, yeme sıkıntılarının geçmesi ile birlikte diğer şikâyetlerinin de yavaş yavaş geçtiğini görmek mümkündür. Büyümü çağlarında gerekli kontrollerin aksatılmaması ve ilk düşlerin çıkması ile birlikte diş hekimlerinin kontrollerinde olmaları önem taşımaktadır bu neden ile ergenlik sürecinde bu muayeneler ve kontrolleri unutmamak da fayda vardır.

GIRTLAK İLE SES TELLERİNDE KİTLE VE KANSER