OTOSKLEROZ CERRAHİSİ – STAPEDEKTOMİ

Başımız döndüğünde sakince oturur ve dönmesinin geçmesini bekleriz. Baş dönmemiz durduktan sonra kendi kendimize ise nedenlere bağlarız. Fakat bilmiyoruz ki baş dönmelerinin asıl sebebi vertigo’dur.Vertigo kulak kristallerinin oynamasıyla sürekli baş dönmesini yaratan bir hastalıktır. Vertigo da tedavi sürecine ne kadar erken başlarsanız o kadar erken hastalıktan kurtulabilirsiniz. İşte bu vertigo hastalığı için yapılan ameliyata otoskleroz cerrahisi – stapedektomi denir. Otoskleroz cerrahisi – stapedektomi mutlaka tavsiye edilmektedir. Yapılan bu ameliyat büyük ölçüde vertigo hastalığını yani sık oluşan baş dönmelerini durdurmaktadır. Bu ameliyata girmeden önce vertigo hastalığınızın kesinlikle olması gerekir yada daha önceden tedavi görmüş olması gerekir. Çünkü doktorlar direk ameliyata almazlar. İlk olarak ilaç tedavisi yapılır. Yapılan ilaç tedavisi sonuç vermeyince otoskleroz cerrahisi yapılır.

Otoskleroz Cerrahisi Nedir?

Otoskleroz cerrahisi bir ameliyat çeşididir. Vertigo hastalarına yapılan bu ameliyatta baş dönmesinin durması amaçlanır. Kulak içine bir tampon yerleştirerek hastanın başının dönmemesi sağlanır.

Otoskleroz Cerrahisi’den Sonra Hastayı Bekleyen Durumlar

• Otoskleroz cerrahisinden sonra hastanın başı yine 1-2 hafta dönebilir. Fakat bu geçici bir durumdur.
  • Bulantı ve kusma baş dönmesine eşlik eder ve biraz da olsa baş ağrıları meydana gelebilir.
  • Meydana gelen baş ağrıları için hafif ağrı kesiciler kullanılır.
  • İlk haftada ve günlerde hastanın yürüme bozuklu yaşaması olağan bir durumdur. Bu yüzden hasta yürürken mutlaka yakınlarından destek almalıdır.
  • Ameliyattan 2-3 hafta sonra baş dönmeleri ve bulantıları kesinlikle bitmektedir.
  • Hastalara en az 2-3 ay bedeni zorlayacak ağır işlerde çalışmamaları söylenmektedir. Vücudu rahatız eden her türlü davranıştan kaçınmaları gerekmektedir.

Otoskleroz Cerrahisi’nden sonra yapılmaması Gerekenler Nelerdir?

• Cerrahi müdahaleden sonra hasta kendini çok fazla yormamalı.
  • Cerrahi müdahaleden sonra kulağı suyla temas ettirmemek gerekir.
  • Havuz ve deniz sularından uzak durulmalı eğer mecburi ise kulaklara su kaçmayacak şekilde kulaklar tıkanmalı.
  • Çok gürültülü ortamlardan bulunmak kulağınız için büyük tehlike arz etmektedir.
  • Kulaklıkları takarken mutlaka temizlenmeli. Pis olan hiçbir şey kulağa sokulmamalı.
  • Kulaklara delici ve kesici alet sokumu olmamalıdır.

Otoskleroz Cerrahisi Ameliyat’ının Riskleri Nelerdir?

Her ameliyatta biraz risk vardır. Otoskleroz cerrahisinin de riskleri vardır. Fakat ameliyattan sonra hasta kendine dikkat ederse ve kontrollere düzgün bir şekilde gidip, evde kendi kafasına göre ilaç tedavisi yapmaz ise hasta çok kısa sürede iyileştiğini de kendi gözleriyle görecek ve kendisi de deneyleyecektir.

• Orta kulakta iltihaplanma
  • Yüz felci
  • Kulak kızarıkları
  • Orta kulak zarı iltihabı
  • İşitme kayıplarının yaşanması
  • Ağız içinde tat değişikliği yaşanması
  • Kulak zarında deliklerin ya da yırtılmaların meydana gelmesi

Gibi birçok oluşabilecek komplikasyonlar vardır. Fakat dikkat edildiği sürece bu komplikasyonlar hasta da oluşmaz.

Otoskleroz Tanısı Nasıl Konulur?

Otoskleroz tanısı için ilk olarak hastanın kulak burun boğaz hekimlerinden birine gitmesi gerektedir. Daha sonra kulak burun boğaz hekimleri hastayı muayene etmektedir. Muayene sırasında işitme testi yapılır. Eğer sesler fısıltı gibi geliyor ve hasta seslerin ne olduğunu anlamıyorsa doktor tanıyı koyar. Doktorların kullandığı ‘odyogram’ aleti hastalığın ne derecede ameliyatı gerektirip gerektirmediğini ortaya koyar. Böylece çıkan test sonuçlarına göre hasta ameliyata alınır ya da henüz işitme kaybı meydana gelmemiş ise ilaç tedavisiyle tedavisini olabilir.

Otoskleroz’da Erken Teşhisin Önemi

Erken teşhis sadece otoskleroz için geçerli değildir. Her hastalıkta mutlaka tedavi olunmalı ve en ufak rahatsızlıkta doktora gidilmeli. Eğer tedaviye giderseniz ve sık sık testlerinizi yaptırırsanız, otoskleroz gibi bir ameliyata girmenize gerek kalmaya bilir. Erken teşhis edilen hastalıklarda genellikle doktorlar ilaç tedavisi uygularlar ve hasta kısa süre içinde kendine gelir. Son evreyi bekleyen hastalar ameliyat olmak zorunda kalırlar. Her ne kadar ameliyat olsalar da bu hastalıkların tekrarlanma olasık-lığı çok fazladır.

Otoskleroz Hangi Doktorlar Tarafından Müdahale Görür

Her hastalığa her doktor bakmaz. Otoskleroz ameliyatını ise kulak burun boğaz doktorları yapar. Çünkü ameliyatın sebebi kulaktan çıkmaktadır. Kulaktaki kulak kristallerinin oynaması sonucunda baş dönmesi oluşur. Bu baş dönmesine vertigo adı verilir. Bu hastalığı kulak burun boğaz uzmanları tedavi eder. Bu yüzden ameliyatlarını da cerrahlar değil kulak burun boğaz uzmanları yapar.

BURUN ORTA BÖLME EĞRİLİĞİ DÜZELTME AMELİYATI – SEPTOPLASTİ
Dudak Hastalıkları