İşitme Bozuklukları

İşitme bozukluğu doğuştan veya daha sonradan meydana gelen ve kulağın ses duyma yetisini kısmen veya tamamen kaybetme olayıdır. Genellikle bu gibi durumlar birçok kişi de karşılaşılan bir durumdur. İşitme kaybı meydana geldiği zaman kulak bir süre sonra işlevini de yitirmiş olur. Genellikle işitme bozukluğunun anlaşılması için bazı testlerin yapılması gerekir.

İşitme bozuklukları genellikle sık rastlanan bir durum olsa da aslında tedavisi olan bir durumdur. Özellikle çocuklar da meydana geldiği zaman eğer kısa süre de tedavi edilmezse duyma yetisi daha fazla artar. Sağ kulak ve sol kulak için genellikle ayrı ayrı testler yapılır. Bu testlere göre daha az duyan kulak için işitme cihazı kullanılır. Bu nedenle daha da ileriye gitmemesi için mutlaka rutin kontrollerin yapılmasında fayda var.

İşitme Kaybı Nedir?

İşitme kaybı doğuştan meydana geldiği zaman doktorlar tarafından müdahale edilmelidir. Özellikle bebekler de bu durum ilerlerse eğer ömür boyu işitme cihazı kullanmak durumunda kalabilirler. Eğer çocuklar da işitme ile ilgili bir problem yaşanıyorsa doktor direkt olarak test yapar ve bu şekilde anlaşılır. Bu gibi durumlarda işitme bozuklukları oluşursa eğer cihaz kullanmak gerekir. İşitme kaybı günümüz rahatsızlıkları olarak ön plana çıkmaktadır. Genellikle birçok şeyin tedavisi olduğu gibi işitme kaybı yaşayan kişilerde de tedavi süreci oldukça önemlidir. Genellikle tedavi yaşa göre değişiklik gösterir. Yaşı küçük olanların ve büyük olanların kullandığı işitme cihazı da farklıdır. Bu nedenle işitme oranının yüzde kaç olduğu testi de yapılmaktadır.

İşitme Kaybının Nedenleri

Genellikle kulak da meydana gelen kirlerin kulak kanalını zamanla tıkaması sonucu ses dalgalarının taşınması da engellenir. Bu durum bir süre sonra duymama sorununu yaşar. Genellikle meydana gelen işitme kayıpları iç kulakta meydana gelen hasardan dolayı oluşur. Yaşın ilerlemesi ile birlikte yüksek ses maruz kalındığı zaman beyne ulaşması gereken sinir hücrelerinin kullanılmasından dolayı bu gibi durumlar ortaya çıkar. Kulakta iltihap orta ve dış kulakta kemik büyümesi gibi nedenlerden dolayı da olmaktadır. İşitme kaybı birçok nedene dayanır. Bu nedenle belirtiler ortaya çıkmaya başladığı zaman direkt olarak doktorla irtibata geçmek gerekir.

İşitme Kaybı Belirtileri

İşitme kaybının nedenleri oldukça fazladır. Bu nedenle belirtileri olduğu zaman cihaz kullanmak daha doğru olacaktır. İşitme cihazı kullanıldığı zaman daha iyi bir şekilde duymanızı sağlar. İşitme bozuklukları çok sık karşılaşılsa da genellikle birçok kişi kısa süre de tedavisini de olmayı tercih eder. Gerekli olan cihazları kullandığınız zaman daha iyi bir şekilde duymaya başlarsınız. Bu nedenle belirtiler meydana geldiği zaman çok geç kalmamak da fayda var.

• Anne karnında meydana gelen nedenler
  • Annenin hamilelik sırasında sigara ve alkol gibi zararlı şeyleri kullanması
  • Hamilelik döneminde kullanılan antibiyotik gibi ilaçlar
  • Dış yolunun kapalı olması
  • Bebek doğarken oksijensiz kalması
  • Kişinin geçirdiği çeşitli tramvalar

İşitme kaybı belirtileri direkt olarak belli olur. Bu gibi durumlar da doktor bazı kontroller yapar ve işitme kaybı ortaya çıkar. Genellikle işitme kaybı kısa süre de tedavi altına alınmazsa eğer daha fazla duyma sorunu yaşarsınız. Bu durum da günlük hayatınızı olumsuz yönde etkiler.

Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

İşitme kaybı meydana geldiği zaman genellikle doktorlar bu konuda sizlere birçok tedavi yöntemi sunar. Günümüzde ise işitme cihazları oldukça ön plana çıkmaktadır. İşitme cihazları hem kulak içi hem de kulak arkası olarak takılır. Genellikle belli bir yaşa gelindiği zaman kulak içi olan cihazlar kullanmak daha uygun olur. Basınç dengeleme tüpleri genelimle orta kulakta yer alan kulak sıvısını dışarıya akıtmak için yardımcı olur. Eğer oluşan problem orta kulaktan dolayı kaynaklanıyorsa protez kemiği ile değiştirilmesi gerekir. İşitme kaybı için genellikle kullanılan ilaçlar da oldukça işe yaramaktadır. İşitme bozukluğu sırasında konuşma ve okuma tekniği de oldukça iyi gelmektedir. Konuşma ve duyma anlayışını daha fazla arttırmak için sık sık pratik yapmak gerekir. İşitme bozukluğu ciddi anlamda çeşitli hastalıklara yol açar. Bu nedenle bu gibi durumların daha da ileriye gitmemesi için kısa süre de tedavi olmak da fayda var.

BURUNDA YABANCI CİSİMLER
Burun Kırıkları