İÇ KULAK HASTALIKLARI

İnsanoğlu hasta olmak için vardır. Yaşamımız boyunca sayısızca hasta oluruz. Bu hastalıklar bazen çok kolay şekilde atlatılırken bazen çok zor şekilde atlatılır. Hatta ölüme götüren hastalıklar bile vardır. Aslında hepsinin bir çözümü var. Bütün hastalıkların çözüme kavuşması biz insanoğullarının da üzerine düşen görevler vardır. Bütün tedavi edilen hastalıkların tek bir ortak noktası vardır. O da erken tanı. Özellikle iç kulak hastalıklarındaki erken tanılar gerçekten hayati önem taşımaktadır. İç kulak hastalıkları en çok bireylerin kulaklarına sert bir cisim sokulmasıyla meydana gelirler. Bu hastalıklar ağrıya, sızıya hatta işitme kaybına neden olabilirler. O yüzden kulaklarınızda bir sorun olduğunu düşünüyorsanız hemen en yakın sağlık kuruluşundaki doktorlardan yardım isteyin.

İç Kulak Hastalıkları Nelerdir?

İç kulak hastalıkların başında gelen kulak kireçlenmesidir. Kulak kireçlenmesi yaşayan kişilerin hemen doktora gitmeleri gerekmektedir. Bu hastalık ilerleyince kişileri sağırlığa kadar sürükleyebilir. İç kulak hastalığı kişilerin ses işitmedeki bir takım evrelerin görevlerini yitirmesiyle oluşur. Hastalık daha yeni oluşmaya başlamışsa ve sizde erken davranıp doktora gittiyseniz çok şanslısınız bir takım cerrahi muayenelerle birlikte kulağınızdaki kireçlenmeden kurtuluşmuş olursunuz. Fakat bunu fark edip doktora gitmeyen kendi kendine geçmesini bekleyen hastalar durumu kritikleştirmiş olur. Durumu kritikleşen hastalarda kulak kireçlenmesi kalıcı işitme kaybına yol açar.

İç Kulak Kireçlenmesinin Nedeni Nelerdir?

İç kulak kireçlenmesinin halen daha kesin bir nedeni yoktur. Çevresel faktörlerden meydana gelen iç kulak kireçlenmesi olabilmektedir. Ya da genetik olan bir kireçlenme gözükebilmektedir.

İç Kulak Kireçlenmesi En Çok Kimlerde Gözükür?

İç kulak kireçlenmesi en çok kadınlarda görülmektedir. Özellikle 25 yaş üstü olan kadınlarda gözükür. Hamile kadınlar da bu oran iyice artmaktadır. Genellikle gençlik çağından ortaya çıkan bu hastalık 50 yaşından sonra çıkmaz. Bu yüzden bu yaş grubundaki bireylerin daha dikkatli olmaları gerekmektedir. Özellikle kulaklara sokulan yabancı cisimler farklı reaksiyonlara girerek iç kulak kireçlenmesi gibi hastalıklar ortaya çıkarır. Mutlaka tedavi edilmesi gerekir. Tedavi edilmediğinde hastalık üzerine hastalık binerek çok farklı hastalıklara sebebiyet vermektedirler.

İç Kulak Kireçlenmesinin Tedavisi Nedir?

İç kulak için yapılan ameliyata stapedektomi ameliyatı denir. Hastanın hastalık derecesine göre lokal anestezi ya da genel anestezi adı altında yapılabilmektedir. Genellikle daha küçük yaş grubuna ait hastalarda lokal anestezi biraz daha yaşı büyük olan hastalara genel anestezi işlemi altında yapılır. Ameliyat çok zor bir ameliyat olmadığı için başarı oranı da hayli yüksektir. Bu ameliyatın başarı oranı %90’dır. Hastalar ameliyattan sonra bol bol istirahat etmelidirler. Zira ufak çaplı baş dönmeleri olacaktır hastaların. Kendilerine zarar gelmemesi açısından en az 2 hafta evde istirahat etmeliler daha sonra doktorun vereceği kontrollere bağlı kalarak hastaneye gelip tedavi süreçlerini ilerletmeleri gerekmektedir.

İç kulak Tedavisi Sonrasında Hemen Normal Hayata Dönülebilir Mi?

Ameliyat her ne kadar risksiz de olsa hemen normal hayata, yaşama dönmek biraz aceleci bir tavır olur. Hastalar en az kendilerine 15 gün izin vermelilerdir. Bu süreçte güçlerini toparlamak için bol bol sebze, meyve ve protein tüketmeleri gerekmektedir. Hastalar ancak 15 gün tedavi sürecinden sonra normal hayata dönebilirler.

Hastaların En Az 3 Ay Yapmaması Gereken Davranışlar

İç kulak hastalıklarına kapılan bir hastanın tedavi süreci bittikten sonra en az 3 ay boyunca bazı davranışları yapmaması gerekmektedir. Bu davranışlar tekrar kulak kireçlenmesine neden olabilirler.

• Havuz ve ya denizde yüzmemek
  • Kulağı suyla çok temas ettirmemek
  • Kulak içine delici ve kesici aletler sokmamak
  • Uçak seyahati
  • Ikınmalar ve öksürmeler

Gibi kulağınıza zarar verecek her türlü hareketken kaçınmanız gerekmektedir.

İç Kulak Kireçlenmesi İçin Hangi Doktora Başvurulmalıdır?

İç kulak hastalıkları için KBB ( kulak burun boğaz) uzmanlarına başvurmak gerekmektedir. Zira onlar bu konunun uzmanlarıdırlar. Kulağınızda oluşan en küçük ağrıyı bile göstermeniz gerektiğinin unutmayın. Kulak gibi duyu organları çok hassastır ve rahatsızlandıkları durumlarda iyi bir tedavi gerektirirler. İyi tedavi edilmeyen kulaklar aynı şikayeti bir süre sonra istese de istemese de tekrar tekrarlayacaktır. Bunun için kulak burun boğaz uzmanlarından tavsiye alınmalı ve onların vereceği reçeteye bağlı kalınmalıdır.

Orta Kulak Havalandırılması
BOYUNDAN KİTLE ÇIKARILMASI