DIŞ KULAK YOLU ENFEKSİYONLARI

Günlük hayatımızda ne kadar sağlıklı olduğumuza şükretmeliyiz. Bazı hastalıklar ciddi problemlere yol açmaktadır ve biz başımıza gelmeden maalesef çare aramıyoruz. Aslında hiçbir hastalığa kapılmamak için ufak tefek de olsa önlemler almamız gerekir. Önlen almazsak ya da en ufak sorunlarımızı geçiştirip kendi kendine iyileşmesini beklersek ileriki zamanlarda başımıza çok iş açabiliyor. Dış kulak yolu enfeksiyonları da bu hastalıklardan biridir.  Bu tür hastalıkların şiddetli bir belirtisi olmadığı için ciddiye almıyoruz ve kendi kendine geçmesini bekliyoruz. Ama dış kulak enfeksiyonları tedavi edilmediğinde çok daha başka sonuçlar, başka hastalıklara yol açıyor. Bu yüzden eğer dış kulak yolu enfeksiyonunuz var ise ya da şüpheleniyorsanız hemen doktora gitmelisiniz ve tedavi olmalısınız.

Dış Kulak Yolu Enfeksiyonlarının Belirtileri Nelerdir?

• Dış kulak enfeksiyonların iç kulaktan daha ağrılı, bol akıntılı ve iltihaplanmalar vardır.
  • Dış kulak yolu enfeksiyonların da tıkanma yaşanmaktadır. Tıkanma ile birlikte ateş de görülebilir.
  • Çiğneme gibi kulağın hareket ettikleri hareketlerde kaşıntı meydana gelebilmektedir. Ve yutkunmada güçlük çıkarabilmektedir
  • Kulak kanalında kaşıntı
  • Kulak kanalında hafif ya da ağır derecede baskı hissetme
  • Belirli bir nokta da kızarıklık
  • Sarı renkli kokusuz kulak akıntısı

Gibi belirtiler dış kulak yolu enfeksiyonlarının en belirgin belirtilerinden biridir.

Dış Kulak Yolu Enfeksiyonunun Nedenleri

Dış kulak yolu sıcak ve nemli bir alandır. Bu yüzden mikroplar çok çabuk üreyebilmektedir. Dış kulak enfeksiyonuna kapılmamak için kulağı çok fazla nemli tutmamak gerekir.

• Kulağı çok sık ve şiddetli şekilde kaşımak
  • Kulağa delici ve kesici yabancı cisimler sokmak
  • Kulağın içinde yabancı cisim kalması ( pamuk gibi)
  • Kirli suların kulak yoluna girmiş olması
  • Kulak alerjileri

Bunun gibi nedenler dış kulak yolu enfeksiyonlarının temel nedenlerindendir.

Dış Kulak Yolu Enfeksiyonuna Hangi Doktorlar Bakar?

Dış kulak yoluna genel olarak KBB ( kulak burun boğaz) uzmanları bakmaktadır. Doktorlar kulak yolunu inceledikten sonra enfeksiyonun ne denli ilerlemiş olduğuna bakar ve ona göre uygun tedaviyi yaparlar.

Dış Kulak Yolu Enfeksiyonları Nasıl Tedavi Edilir?

Dış kulak yolu enfeksiyonlarında kendi kendinize tedavi yapmaya çalışmak en büyük ve sık yapılan hatalardan biridir. Doktora danışmadan antibiyotik kullanımı hem vücudunuzdaki diğer organlara zarar verir hem de her antibiyotik dış kulak yolu enfeksiyonlarına iyi gelmez. Bu konuda çok dikkat olunmalı ve eğer dış kulak enfeksiyonu yaşıyorsanız hemen en yakın sağlık kuruluşuna gidip redavinizi olmanız gerekmektedir.

Tedavi için KBB uzmanlarına gitmeniz gerekmektedir. Yapılan fiziksel muayene sırasında enfeksiyonun nerede olduğu kesinlikle belirlenir. Ve enfeksiyonu uzman doktor temizler bu enfeksiyonun temizlenmesi 15-20 dakikayı alır. Daha sonra kişinin geçirdiği enfeksiyona bağlı olarak doğru ve tam yanıt verecek antibiyotik tedavisi yapılabilir. Bütün bunlar yapıldığında her hangi bir kayıp olmaz. 1 hafta doktor kontrolünde ilaçlarınız verilir ve kontrollere gidersiniz. Dış kulağınız ise tam olarak 10 günde iyileşebilir. Herhangi bir anormallik durumunda doktorunuzu başvurmayı lütfen unutmayınız.

TEDAVİ OLUNURKEN HASTALARIN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER

• Hastalar tedavi sürecinde kulaklarına çok fazla su kaçırmamaya özen göstermelidir.
  • Hastalar tedavi sürecinde kulaklarını olabildiğince kuru ve temiz tutmalılardır
  • Hastalar tedavi sürecinde banyo yaparken kulaklarına pamuk gibi yumuşak ürünler takmalılardır.
  • Hastalar oluşan ağrılar yüzünden kendi başlarına doktor izni olmadan ilaç kullanmamalılardır.
  • Tedavi sonrasında iyileşmeye bağlı kaşıntı olduğunda hastalar kulaklarını kaşımamalı ve baskı yapmamalıdırlar.

Dış Kulak Yolunun Evde Tedavisi Mümkün Müdür?

Eğer hastalığın çok başındaysanız ve kulak zarınızda herhangi bir delinme ya da yırtıklık yoksa uzmanların önerisi (ilk 1 gün için geçerlidir) 1 damla sirke damlatmak kulak yolu enfeksiyonun ağrılarını azaltmaya iyi gelmektedir. Fakat sirkeyi sadece ilk gün ve sadece bir damla kullanmalısınız. Aksi takdirde hastalığınız daha da ilerler.

Dış Kulak Yolu Enfeksiyonu Ne Zaman Çoğalır?

Dış kulak enfeksiyonu en çok kulağa kaçan pis sulardan kaynaklanır. Havuz suyu, deniz suyu kulak yolu enfeksiyonlarını büyük ölçüde etkilemektedir. Özellikle kulağa kaçan deniz suyu tuzlu su olduğu için kulağa zararlı etkileri görülmektedir. Yani dış kulak enfeksiyonu en çok yaz aylarında meydana gelir. 1-2 hafta içinde kendi kendine geçmiyorsa hemen uzman bir doktora gözükülmelidir.

Ses Tellerinde Polip
KULAK AKINTILARI