FONKSİYONEL SİNÜS AMELİYATLARI – FESS

Burnumuz olumsuz hava koşullarında çok fazla mikroba maruz kalır. En basitinden bütün kış boyunca insanların burnu tıkanır ve bu bazı insanların birçok probleminin arasında yer. Burun içindeki mukoza sıvısından kaynaklanan birçok sorun meydana gelmektedir. Sinüzit gibi. Bu sinüzitlerden kurtulmanın yollarının arasında yer alır fonksiyonel sinüs ameliyatları – fess. Fonksiyonel sinüs ameliyatları – fess sinüzit tedavisi için kullanılır. Açılımı ise fonksiyonel endoskopik sinüs cerrahisidir. Bu ameliyatın amacı burun içerisine uzanan sinüs drenajlarının kanallarını genişletmektir. Orta ciddilikte bir operasyondur. Mutlaka tedavi edilmesi gerekir. Kendi kendine hastalığın geçmesini beklerseniz daha farklı hastalıklara yol açabilir. Bu yüzden en ufak belirtilerde doktora gitmek gerekir.

Fonksiyonel Sinüs Ameliyatı – Fess Nedir?

Yazının başında dediğimiz gibi fonksiyonel sinüs ameliyatları – fess endoskopik müdahale ile yapılmaktadır. Burun drenajlarını kanallarını genişletmektir amacı. Böylelikle hava yolları genişler ve burun içindeki sıvı kendi kendine dönmeye başlar ve genizlere iner. Eğer ameliyat edilmezse burun içinde doluluklar oluşur. Ve burun içindeki ağrılar şiddetlenmeye başlar. Baş ağrısı da yapabiliri bu ağrılar.

Sinüzit Ameliyatı Neden Yapılır?

Sinüzit ameliyatı genel olarak kronikleşmiş sinüs ameliyatlarında kullanılır. İlk olarak hastanın burnunun içine kulak burun boğaz uzmanları tarafından tedavi uygulanır. Eğer işe yaramazsa yapılan tedavi sinüzit ameliyatı yapmaya başlanır. Sinüzit ameliyatı kronikleşmiş sinüzitte kullanılır ve yapılır. Sinüzit ameliyatının yapılış nedeni, sinüslerin hava yollarının tıkalı olduğu zaman yapılır. Ameliyatın amacı ise sinüs hava yollarını açmak ve rahat nefes almayı sağlamaktır.

Sinüzit Belirtileri Nelerdir?

Sinüzit her yaşta ortaya çıkabilen bir hastalıktır ve her keste mutlaka vardır. Fakat bazılarında sorun teşkil ederken bazıların da etmez. Bu yüzden hastanın belirtileri zamana ve yaşa bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

• Sinüzit belirtilerinin en sık belirtisi 7- 10 gün burun akıntısıdır.
  • Burun akıntısıyla birlikte gelen kötü koku
  • Aşırı baş ağrıları
  • Geniz akıntıları
  • Yutmada zorluk
  • Orta kulak iltihabına bağlı enfeksiyonlar
  • Göz çevresinde şişlikler
  • Kısa süreli ateşler
  • Yüzün bir kısmının karıncalanması ve felçlilik
  • Pis ağız kokusu

Sinüzitten Korunmanın Yolları Nelerdir?

• Burun içini temiz tutmak sinüzitten uzak durmanın birinci kuralıdır.
  • Günlük su ve sıvı tüketimini arttırmak büyük önem arz ediyor.
  • Bulunduğunuz ortamı ne çok soğuk ne çok sıcak olacak şekilde ayarlayın 24 derece iyi olacaktır. Bulunduğunuz ortamı sık sık havalandırın.
  • Tozlu ortamlardan uzak durun.
  • Yüz ve baş ağrılarınız için doktorunuzun tavsiye etmediği ilaçları kullanmayınız
  • Hastalıkları hafife almadan muayene olunuz

Mutlaka hastanelerde genel tarama testlerine giriniz. Böylece hastalığınızda doktorlar erken teşhis ve tanı koyabileceklerdir. Erken teşhis konulan hastalıklar bir an önce iyileşme kapasitesine sahiptirler. Bu yüzden eğer sinüzit gibi bir sorununuz var ise en yakın sağlık kuruluşundan yardım almayı ertelemeyiniz.

Fonksiyonel Sinüs Ameliyatlarını ( Fess ) Kim Yapar?

Bütün burun boğaz ve kulak sorunları birbiriyle birleşik haldedir. Burun içinde olan her türlü soruna kulak burun boğaz doktorları uzmanları müdahale yapar. Fakat bazen kulak burun boğaz doktorları tarafından gerek görülürse genel cerrahide hastaya bakabilir.

Sinüzit Nasıl Kronik Sinüzit’e Çevirir?

Sinüzit her insanda hatta küçük bebeklerde olan bir etken bir maddedir. Fakat sinüzit kronik hale gelip insanın gündelik yaşamını büyük ölçüde etkileyebilmektedir. Sinüziti kronik sinüzite çeviren bazı olaylar vardır.

• Alerjik nezleler, astım gibi hastalıklar sinüzit hastalığını kronikleştirir.
  • Burun içinde hava kanallarının büyümesi
  • Hava polipleri
  • Burun tıkanmaları
  • Zayıflamış bağışıklık sistemi
  • Sigara ve benzeri tütün ürünleri kullanmak

Bu gibi etkenler sinüziti kronikleştirir. Mutlaka tedavi edilmesi gereklidir. Bu gibi durumlarda en yakın sağlık kuruşuna gidip kulak burun boğaz doktoruyla konuşmanız tavsiye edilir.

Fonksiyonel Sinüs Ameliyatlarından Sonraki Süreç Nasıl Geçmeli?

Her ameliyattan çıkıldıktan sonra uyulması gereken bazı kurallar vardır.

• Ameliyattan çıktıktan sonra mutlaka 1 hafta istirahat edilmelidir.
  • Sıvı beslenilmelidir.
  • Çok sık burun temizliği yapılmamalıdır.
  • Oluşan komplikasyonlardan mutlaka doktorun haberi olması gerekir.
  • Sigara dumanı gibi dumanlardan ve pis kokulardan uzak durulmalıdır.
  • Burunu çevre koşullarına karşı korumak gerekir.

Bunlara dikkat ettiğiniz zaman hastalık en geç 2-4 hafta arasında iyileşecektir. Bu süreçte kontrollere gitmeyi ve sağlıklı bir yaşam sürmeyi unutmayınız.

SİNÜS AMELİYATLARI
DAMAK KİTLE VE KANSERLERİ