Burun Tıkanıklıkları

Burun tıkanıklıkları birçok kişide farklı etkenlere bağlı olarak gelişir. Buruna ait iltihaplanmalar meydana geldiği zaman tıkanıklıklar da oluşmaya başlar. Genellikle geniz etinde şişme meydana geldiği zaman burun tıkanıklığı da meydana gelir. Burun kısmının en önemlisi solunumdur. Burun tıkanıklığı meydana geldiği zaman yüz bölgesinde bulunan tıkanıklık da zamanla oluşur.

Burun tıkanıklığı birçok kişi de rastlanan bir durumdur. Özellikle soğuk kış aylarında grip olduğunuz zaman beraberinde burun tıkanıklığı da meydana gelir. Ancak sprey kullandığınız zaman burun tıkanıklığı da geçmiş olacaktır.

Burun Tıkanıklığı Neden Olur?

Burun tıkanıklığı nezle ve grip gibi enfeksiyona bağlı olarak gelişir. Burun tıkanıklığı şikayetleri 1 hafta içerisinde geçer. Burun tıkanıklığı birçok nedenden dolayı meydana gelebilir. Belirtileri hızlı bir şekilde kendimi göstermeye başlar. Ancak bu gibi durumlar da hem doktora gitmek hem de evde uygulanan çözümler kısa süre de etki eder. Ancak evde uygulanan çözümler sadece yetişkinler için uygulanmalıdır. Bebek ve çocuklar da ise doktorun verdiği ilacı kullanmak gerekir.

• Çeşitli alerjiler
  • Nezle ve grip gibi soğuk algınlığı
  • Sinüzit
  • Çeşitli kimyasallar
  • Toz gibi ürünlerden dolayı tıkanıklık oluşur.

Burun tıkanıklığı meydana geldiği zaman uzun süre geçmezse eğer mutlaka bir doktora gidip muayene olmak gerekir. Burnun tıkalı olması genellikle nefes almayı da çok zorlaştırır. Genellikle nefes alıp verme durumu güçleştikçe geceleri uyuma duruma zorlaşır. Zamanla uyku apnesi ve kronik yorgunluk gibi sorunlar da ortaya çıkar.

Burun tıkanıklığı sorunu gebelik döneminde de ciddi anlamda ortaya çıkan bir durumdur. Genellikle ilk 3 aylık dönemde ortaya çıkmaya başlar. Burun tıkanıklığı hormonların etkilenmesi ve kan dolaşımında meydana gelen değişiklikler sonucunda meydana gelir. Aynı zamanda burun tıkanıklığı kanamalara ve kuruluklara yol açar.

Burun Tıkanıklığı Belirtileri

Burun tıkanıklığı belirtileri geneller nefes alıp verirken ortaya çıkar. Aynı zamanda geceleri ağzı açık bir şekilde uyumak ve horlamak da en sık rastlanan belirtisidir. Dudaklarda kuruluk, ağızdan nefes alıp vermek, boğaz ağrısı da oldukça sık karşılaşılır. Bebeklerde de burun tıkanıklıkları oldukça sık karşınıza çıkan bir durumdur. Burun tıkanıklığı zamanla beslenme ve emme bozukluğuna da neden olur. Bu gibi belirtiler meydana geldiği zaman genellikle burun tıkanıklığı meydana gelmiş demektir. Burun tıkanıklığı sırasında genellikle doktor bazı ilaçlar verir. Bu ilaçları kullanmanız halinde kısa süre de burun tıkanıklığı da çözülmüş olacaktır.

Bebeklerde Burun Tıkanıklığı

Bebeklerde orta düzeyde meydana gelen burun tıkanıklığı genellikle karşılaşılan bir durumdur. Küçük çocuklar da bu gibi durumlar meydana geldiği zaman çeşitli müdahaleler yapılabilir. Genellikle çocuklar da soluk alıp vermek belli bir seviyede olmalıdır. Eğer bu seviyede olmazsa müdahale edilmelidir. Bebeklerde burun çekme, öksürük, beslenme de sıkıntı ile direkt olarak kendini gösterir. Özellikle hava kirliliği olan yerler de dikkatli olmak gerekir. Zaman zaman bebekler yeni doğduğu zamanda burun tıkanıklığı gibi sorunlarla karşılaşılır. Genellikle bebeklerde bu gibi hastalıklar baş gösterdiği zaman kısa süre içerisinde geçer. Ancak birkaç gün içerisinde geçmezse mutlaka tekrar doktora götürmek de fayda var.

Burun Tıkanıklığı Nasıl Geçer?

Burun tıkanıklığı meydana geldiği zaman genellikle kullanılan spreyler kısa sürede etki eder. Doktor herkese burun spreyi verir ve bunu sabah, öğle, akşam olarak kullanmak gerekir. Burun tıkanıklığı daha çok çok kış döneminde etkisini gösterdiği için soğuk almaktan kaçınmak gerekir. Grip gibi soğuk algınlığı ile başlayan burun tıkanıklığı ilerleyen zamanlarda daha hızlı bir şekilde ilerleyebilir. Özellikle çocuklarda daha zor bir şekilde geçer. Bunun için çocukların üşütmemesi bu anlamda oldukça önemlidir. Yetişkinlerde ise burun tıkanıklıkları meydana geldiği zaman doktor tarafından verilen ilacın kullanılması yeterli olacaktır. Böylelikle kısa süre içerisinde burun tıkanıklığı da geçmiş olacaktır.

Burun Tıkanıklığı Kalıcı Mı?

Genellikle meydana gelen burun tıkanıklığı kalıcı değildir. Ancak çok sık bir şekilde meydana geliyorsa eğer mutlaka doktora göstermek gerekir. Özellikle çocuklar çok sık hasta olur ve bağışıklığı da düşer. Bu gibi durumlar da doktorun önerdiği ilaçları kullanmak gerekir. Eğer çok sık burun tıkanıklığı oluşuyorsa bu konuda uzman bir doktor sizlere destek olacaktır.

Orta Kulak İltihapları – Akut Otitis Media
İÇ KULAK TÜMÖRLERİ