BURUN POLİPLERİ

Burnumuz günlük hayatımızda birçok olumlu olumsuz hava koşullarına maruz kalır. Burun tıkanıklığı bile bizi rahatsız ederken hayatınızın sonuna kadar burun hastalıklarıyla uğraştığınızı düşünün. Burnumuzun içindeki mukus sıvısı hayati önem taşıyor. Mukus ve burnumuzun içerisindeki burun kılları burnumuzu mikroplardan korumaya yardımcı olur. Burun polipleri ise burnumuzun mukoza kısmında bulunan kötü huylu olmayan oluşumlardır. Burun polipleri, sinüs ve geniz etinin iltihaplanması sonucu oluşurlar. Burun polipleri zararlı olmasa da belirti gösterdiği ilk gün hemen doktora gidilmelidir. İlerleyen zamanlarda tedavi edilmez ise, her hastalık gibi burun polipleri de zararlı maddelere döner ve insan sağlığını tehlikeye atar.Eğer böyle bir sorununuz var ise hemen en yakın sağlık kuruluşuna gidip tedavi olmayı ertelemeyin.

Burun Polipleri Nedir?

Burun polipleri başta da değimiz gibi sinüs ve mukoza iltihabı nedeniyle oluşan yumuşak boşluklardır. Bir çeşit iyi huylu tümördür aslında burun polipleri. Yapısı üzüm salkımına benzer hatta bazen çok büyüyüp burun dışında görülebilir. Bir alerji çeşididir. İlk başlarda çok büyük rahatsızlık vermeseler de ilerleyen zamanlar da hem görüntü olarak hem de hayatı zorlaştırdıkları için mutlaka tedavi edilmeleri gerekmektedir.

Burun Poliplerinin Belirtileri

• Genizde acıma
  • Burun için de sızı hassasiyet
  • Aşırı sık burun tıkanıklığı
  • Nefes almada değişiklik
  • Sık burun akmaları
  • Burun içinin kötü kokması
  • Boyun, göz çevresinde şiddetli ağrı
  • Seste değişiklik
  • Sinüslerden dolayı horlama ve benzeri rahatsızlıklar

Bu saydıklarımız burun poliplerinin en çok ve en sık görülen nedenlerindendir.

Burun Poliplerinin Tedavisi

Burun poliplerinin tedavisi için hasta ilk olarak KBB ( kulak burun boğaz) uzmanına gitmelidir. Doktor ilk olarak hastalığın tanısını koyar. Koyduğu tanının ne kadar ilerlemiş olduğuna bakar ve ya endoskopik müdahale yapar ya da tomografi çekerek hastanın şikayetine yardımcı olmaya çalışır. Daha sonrasında eğer hastalık ilerlememiş ise ilaç tedavisi ile burun polipleri geçebilir. Eğer polipler daha da ilerlemişse operasyon ve antibiyotik tedavileri ile hastalar tedavilerine devam ederler. Her hastalıkta olduğu gibi bu hastalıkta da erken teşhis, tanı çok önemlidir.

Burun Poliplerinde Sık Görülen Olaylar

Burun poliplerinde en çok burun tıkanıklığı gözükür. Nefes almak mecburi bir ihtiyacımız olduğu için burun polipleri bunu engeller. Mutlaka burun poliplerinin bu sebepten dolayı tedavi edilmesi ve kontrol altına alınması gerekir.

Burun Polipleri Kendi Kendine Geçer Mi?

Poliplerin özellikle burun poliplerinin kendiliğinden geçmesi mümkün değildir. Bu rahatsızlıktan kurtulmak için mutlaka bir kulak burun boğaz ( KBB) doktoru uzmanına başvurmak gerekir. Burun polipleri tedavi edildiğinde 4-6 hafta arasında geçmektedir. Bu haftaları daha da kısaltabilmeniz için tedavinize uygun davranışlar yapıp burnunuzu mikroplardan uzak tutmanız gerekmektedir.

Burun Polipleri Tedavi Edildikten Sonra Yapılması Gerekenler

Burun polipleri tedavi edildikten sonra tekrarlama oranı çok düşüktür. Tabii ki iyi bakıldığı takdir de. İşte burun polipleri tedavi edildikten sonra yapılmaması gerekenler;

• Sık kullanılan burun spreyleri en aza indirgemek
  • Buruna delici ve kesici aletleri sokmamak
  • Burunu ıslak tutmamak
  • Burunu acıtacak her türlü davranışı yapmamak

Burun polipleri tedavi edildikten sonra günlük hayatınıza dikkat edebilirsiniz. Fakat burnunuzu çevreden gelecek olan pis ve olumsuz şeylere karşı korumalı ve burnunuzun eski haline gelene kadar ki süreçte sabırlı olmalısınız.

Burun Poliplerinde Hangi İlaçlar Kullanılır?

Kulak burun boğaz uzmanları (KBB) genlikle burun polipi yaşayan hastalara kortizon tedavisi yapmaktadır. Evde kendinizin yapacağınız kremler ve antibiyotikler burun poliplerini iyileştirmez hatta daha kötü bir duruma dahi sokabilir. Kortizon genel anestezi ile genellikle burundan verilir ve gün geçtikçe dozu düşürülür. Böylece hastanın bu hastalıktan kurtulması sağlanılır.

Burun Polipleri En Çok Hangi Yaş Aralığında Gözükmektedir?

Burun poliplerinin belirli bir yaş aralığı yoktur fakat orta yaşlı insanlarda özellikle erkek bireylerde burun poliplerinin daha çok olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Erkek hastalarda polipler burnun dışına kadar sarkar bu nenle hemen tedavi olunmalıdırlar.

Burun poliplerinizi tedavi ettirdikten sonra burnun içinde mukozalar eski haline geri gelir ve burun içi hassasiyet azalır. Bunun için geç kalınmadan tedaviye başlanmalı,  hastalık şakaya ve ihmale gelmez.

Dış Kulak Yolu İltihapları – External Otit
Boyunda Kitleler