BURUN İÇİ TÜMÖR ÇIKARTMA AMELİYATLARI

Burnumuz günlük hayatımızda ve bütün yaşamımız boyunca bir sürü olumsuz davranışlara maruz kalmaktadır. En basitinden kış aylarında sık sık burnumuz tıkanır. Soğuğa çıktığımızda kızarır. Yani bir sürü olumsuz hava şartlarıyla karşı karşıya kalır. Burnumuzun hastalığı sadece tıkanmaktan ibaret değil tabi ki de. Burun da en çok rastlanan rahatsızlık, burun içi tümör çıkartmadır. Bu hastalığın tedavisinden bir tanesi de burun içi tümör çıkartma ameliyatlarıdır. Burun içi tümör çıkartma ameliyatları zaman zaman hastaları çok fazla korkutabilmektedir. Korkmaktansa hemen hastaneye gidip tümörün iyi mi yoksa kötü mü huylu olduğunu öğrenmeleri gerekir. Daha sonrasında doktorun tavsiyelerini izleyerek tedavilerine devam etmek gerekir.

Burun İçi Tümör Çıkartılma Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Burun içi tümörünün çıkartılmasındaki tek şart burun içindeki tümörün kötü huylu olması gerekir. Kötü huylu olmayan tümörler, genellikle ilaç tedavisi ile iyileşebilmektedir. Bundan dolayı ilk olarak tümörün huyuna bakılmalıdır. Tümörün huyuna bakıldıktan sonra kötü huyluysa doktor birkaç test daha yaparak hastayı ameliyata hazırlar. Genellikle ameliyat genel anestezi adı altında yapılır. Genel anestezi adı altında yapılmasının tek nedeni hastanın da doktorun da rahat olmasıdır. Genellikle kateter yardımıyla hastadaki kötü huylu (kanser hücre) alınır. Operasyon kısa olmakla birlikte tehlikesiz sayılır. Ameliyatın başarılı olma olasılığı %80-90 aralığındadır. Fakat tümör kötü huylu olmadan hastaneye gitmeyi ihmal etmezseniz ameliyata gerek kalmaya bilir.

Burun İçi Tümörün Belirtileri Nelerdir?

Burun içi tümörün iki çeşit belirtisi vardır.

1. Çevresel faktörler
  2. Genetik

Çevresel Faktörler

Burun tümörünün çevresel faktörleri arasında şunlar vardır;

• Çevreden gelen toz, kir, gibi etkenlerin mutlaka zararları dokunmaktadır buruna işte bunlar olumsuz çevresiz koşullarındandır.

Genetik Faktörler

• Genetik faktörlerin arasında birçok etken bulunmaktadır.
  • Ailede bu türlü hastalıklar var ise bu genetik faktörlerin arasındadır.
  • Burundan kan akması
  • Burunun sık aralıklarla tıkanması
  • Orta kulak iltihabına bağlı faktörler
  • Yüz ağrıları
  • Yüzün yarısında hareketsizlik/ felçlilik
  • Göz ağrısı
  • Çift görme
  • Diş ağrısı
  • Kulak ağrısı

Gibi genetik olan şeyler de burun içi tümörün nedenlerinden birkaç tanesidir.

Burun İçi Tümörün Tanısını Hangi Doktorlar Ortaya Koyar?

Burun içi tümör ameliyatı yapılabilmesi için tümörün tanısı konulmalıdır. Tümörün tanısı için ilk olarak gitmeniz gereken doktor KBB ( kulak burun boğaz ) uzmanlarıdır. Tanıya göre doktor size ya ilaçlı tedavi uygular ya da patoloji uzmanına göndererek kanser teşhisi var mı diye bakmak ister. Yani burun içi tümörleri için ya KBB ( kulak burun boğaz ) uzmanları ya da patoloji uzmanları bakar. İkisi de işinin ehlidir. Fakat muayene için ilk olarak KBB uzmanlarına uğramak gerekir.

Burun İçi Tümörü Oluşmaması İçin Yapılmaması Gerekenler

• Burun içi tümörünün oluşmaması için buruna delici ve kesici aletler sokmamak gerekir
  • Burun içinin temiz tutulması gerekir
  • Kanama esnasından burun deliklerini kapatmamak gerekir
  • Çok sık burun açıcı spreyler kullanılmaması gerekir.
  • Burunu zorlayacak hareketler yapılmaması gerekir.

Burun çok hassas bir yapıdır. Yapacağınız ani bir hareket burun içinde tümörün oluşmasını sağlayabilir. Burun içindeki tümörler genellikle çok geç fark edilir. Fark edilen tümörün hemen tedavi altına alınması burada çok önemlidir. Tümörden en kısa sürede haberinizin olması hayati önem taşımaktadır. Bunun içinde her 6 ayda bir hastanedeki tarama testlerine girmeniz gerekmektedir. Ancak bu şekilde vücudunuzu kontrol edebilirsiniz.

Burun İçi Tümör Çıkarılma Ameliyatı Olduktan Sonraki Evre

Burun içindeki kötü huylu tümör çıkartıldıktan sonra bir süre boyunca baş dönmesi ya da ufak kanamalar meydana gelebilir. Kanamayı durdurmak için yanlış tamponlar yapmayınız eğer 1 dakika sonra kendi başına kanama kesilmezse hemen doktora gidiniz. Bu evrede bol bol dinlenmek ve kendinize zaman ayırmak önemli olabilir. Sağlıklı beslenmelisiniz ve burnunuzu tahriş edecek her hareketten kaçınmanız gerekir. Burnunuzu olumsuz hava koşullarından korumalısınız. Bunları yaptığınız zaman burnunuzun iyileşmemesi mümkün değildir. Bir süre burun tıkanıklığı yaşayabilirsiniz, normaldir. Fakat bu burun tıkanıklığı çok uzun süre açılmıyorsa sprey sıkmadan doktora başvurmalısınız. Burun spreyleri göründüğünden daha fazla zarar verebilir buruna. Doktorun verdiği ilaçları günü gününe kullanıp, kontrollere giderseniz en fazla 2 hafta içinde eski sağlığınza kavuşmuş olursunuz.

Estetik Burun Ameliyatları – Rinoplasti
TÜKÜRÜK BEZİ KİTLE VE TÜMÖRLERİ CERRAHİ